Samtliga rum
Damning av hyllor, bord, köksbänkar, kakel vid behov och fönsterbrädor (fria ytor), tavlor och lampor i normalhöjd. (hyllor med finare porslin, kristall mm enligt överenskommelse). OBS: vi dammar inte era saker men vi tar så högt vi når vid hemstädning.
Dammsugning av golv, mattor och klädda möbler. (Mattor och klädda möbler i den mån det går)
Vid veckostädning så torkas inte lister, dörrkarmar och dörrar var gång utan vi har öppen dialog om det behövs oftare/mer sällan så vi koncentrerar oss på det viktigaste först, har man en hylla ex. ovan köksskåp så kan man planera in det till nästa städ och så plockar man ner ev. saker så städar vi gärna av där.
Sen kan man ju byta ut något mot något annat om man vill ha ugnsrengöring i stället för exempelvis något annat med den tidsaspekten osv. fråga oss så försöker vi lösa detta men planera gärna in till nästa gång vi kommer.
Ytterligare tillägg : Vill man få en grövre städning som skaka större mattor, avtorkning över alla köksluckor, avtorkning inuti fläkt över skåp eller ugnrengöring mm. så hjälper vi er med det men då är det storstädning och då debiteras den tiden under (storstädning
Från pris/städare : 560:- inkl moms / timme, och minus rutavdarag med 50%
Resetillägg: 100:-/mil (minsta framkörningsavgift 100:-) (Alingsås innestad max 500:-)
Pappersfaktura 35:- st
Betalningsvilkor: 14 dagar
Vid ångrad bokad städning debiteras 50% av snitt tiden om det inte avbokas 14dgr innan.
UPPDATERINGAR
Kunden uppdaterar sig om nyheter mm. på vår hemsida.
För att vi ska kunna vara effektiva hos er!
För att det ska ta så lite tid som möjligt är det en fördel om man försöker plocka lite i sina grejer, planera gärna vart vi ska utföra hos just dig den här gången och plocka bort småsaker som ex. vid handfatet, diskbänken eller vid sängbordet och håll golven så fria som möjligt om vi ska städa där. Allt för att minska kostnader som är onödiga genom att vi ska lägga tid på det....
AVTAL HEMSTÄDNING
Servictageren inte hemma
Då kan man ringa och lämna nyckeln till oss eller varför inte närmaste granne.
Städmaterial
Servicegivaren ansvarar för att tillhandahålla städmaterial
Städpersonal
Följande personal kommer att utföra servicen enlig detta avtal
Namn: Anneli Andersson, Carina Andersson, Extra personal Namn: Helena Arvidsson
Servicegivaren har arbetsgivaransvar för personal som utför servicen, servicegivaren är försäkrad vid större händelser.
Avtalsperiod
Parterna kommer genom fortlöpande städ av detta avtal överens om service enligt följande:
Avtalet löper från det tredje bokade städet tillsvidare om inget annat avtalats, avtalet måste sägas upp för att upphöra gälla om ingen period avtalats, det är 2 månaders uppsägningstid åt båda håll och där efter upphör avtalet.
Pris och betalning
Priset för tjänsterna finns uppdaterad på vår hemsida
Kunden betalar den faktiska summen där rutavdraget är borträknad, 14 dagars betalningsvilkor. Betalningen ska ske via faktura, fakturan skickas till servicetagarens Email/Kivra/Post, per post ett pris för pappersfakturan.
Fel i tjänst
I de fall tjänsten inte stämmer överens med vad som parterna kommit överens om ska servicegivaren meddelas senast 24 timmar efter städningen slutförts.
Servicegivaren ska i första hand ha rätt att avhjälpa felet, om detta inte är möjligt eller inte kan göras inom skälig tid kan istället prisavdrag bli aktuellt för kunden.
Avbokning
Önskar servicetagaren avboka en städning i enlighet med detta avtal ska det senast göras 14 dagar i förväg.
Görs avbokning för sent debiteras servicetagaren enligt följande: Snitt priset och 50% av hemstädningens fulla pris. Om det är möjligt så försöker vi lägga om den avbokade tiden till en annan dag samma vecka, det är för att vi har rullande scheman med fasta kunder och det är för att inte få förstora inkomstborfall.
Rullande schema hemstädning
Tänk på att vi inte kan flytta runt tider på kunder utan att ni ligger på ett rullande schema med intervall av 1, 2, 3 eller 4 veckor, blir man sjuk så avanmäler man städningen så försöker vi lägga in er städning snarast där efter.
Ändring
Önskar parterna ändra vilkoren för avtalsperiod, betalnig eller avbokning ska det göras av parterna tillsammans, vid sådan ändring ska båda parter vara överens. I övrigt ändrar servicegivaren i de olika flikarna och priser löpande och kunden uppdaterar sig genom hemsidan.