AVTAL HEMSTÄDNING

Servictageren inte hemma! Då kan man ringa och lämna nyckeln till oss eller varför inte närmaste granne.

Städmaterial
Servicegivaren ansvarar för att tillhandahålla städmaterial

Städpersonal
Följande personal kommer att utföra servicen enlig detta avtal
Namn: Anneli Andersson, Carina Andersson, Extra personal Namn: Helena Arvidsson
Servicegivaren har arbetsgivaransvar för personal som utför servicen, servicegivaren är försäkrad vid större händelser.

Avtalsperiod
Parterna kommer genom fortlöpande städ av detta avtal överens om service enligt följande:
Avtalet löper från det tredje bokade städet tillsvidare om inget annat avtalats, avtalet måste sägas upp för att upphöra gälla om ingen period avtalats, det är 2 månaders uppsägningstid åt båda håll och där efter upphör avtalet.

Pris och betalning
Priset för tjänsterna finns uppdaterad på vår hemsida
Kunden betalar den faktiska summen där rutavdraget är borträknad, 14 dagars betalningsvilkor. Betalningen ska ske via faktura, fakturan skickas till servicetagarens Email/Kivra/Post, per post  ett pris för pappersfakturan.

Fel i tjänst
I de fall tjänsten inte stämmer överens med vad som parterna kommit överens om ska servicegivaren meddelas senast 24 timmar efter städningen slutförts.
Servicegivaren ska i första hand ha rätt att avhjälpa felet, om detta inte är möjligt eller inte kan göras inom skälig tid kan istället prisavdrag bli aktuellt för kunden.

Avbokning
Önskar servicetagaren avboka en städning i enlighet med detta avtal ska det senast göras 14 dagar i förväg.
Görs avbokning för sent debiteras servicetagaren enligt följande:

Snittpriset och 50% av hemstädningens fulla pris (alltså utan rutavdrag för man kan inte ansöka om något man inte har utfört).       

Om det är möjligt så försöker vi lägga om den avbokade tiden till en annan dag samma vecka, det är för att vi har rullande scheman med fasta kunder och det är för att inte få förstora inkomstborfall.

Sjuk

Tidigare har vi gett möjligheten att ringa/smsa och avbryta städning vid akut sjukdom 12h innan, nu förändrar vi detta. Kunden har rätt till 1 akut avbokning/år där akut avbokning handlar om insjuknande av dig/familjen och pga. smittorisken inte kan ta emot SåpRent. Akut sjukdom meddelas via telefon/sms helst 12h innan men senast 4h, övriga gånger debiteras kund med snitt priset och 35% av hemstädningens fulla pris (alltså utan rutavdrag för man kan inte ansöka om något man inte har utfört).

Alternativt kan man vid lättare sjukdom öppna och vädra innan vi kommer och stanna i ett rum med dörr där vi inte städar då.

Och om ni vill försöker vi att lägga in er städning snarast där efter om det går.

Ändring
Önskar parterna ändra vilkoren för avtalsperiod, betalnig eller avbokning ska det göras av parterna tillsammans, vid sådan ändring ska båda parter vara överens. I övrigt ändrar servicegivaren i de olika flikarna och priser löpande och kunden uppdaterar sig genom hemsidan.